Thursday, June 24, 2010

BaJu NiKaH DoNe!!


Ni citer last week, but baru ada kesempatan nak update hari ni.. hehehehe..

So, last week, aku & cik adiey gie ambik baju nikah kat tailor masing2.. berdebar gak nak tgk hasilnya.. even dh selalu tempah baju kat situ, but still risau sbb ni baju NIKAH.. penting tu!!

Hati berdegup kencang.. risau baju x seperti yg diharapkan.. then risau if baju x muat.. hehehehe.. sbb rasanya mcm x kurus2 pun lagi.. mcmne nak kurus, mls nak bersenam.. hehehehe..

Dari jauh dh tersenyum sbb nmpk baju nikah sendiri dh siap digantung kat patung.. wah, sgt teruja..

Dari jauh, mmg nmpk baju tu seperti yang aku harapkan.. so, rasa lega.. but takut lak x muat kat badan chubby aku ni..

So, trs gie fitting.. cik adiey tunggu kat luar.. bila baju disarung ke bdn, rasa lega sgt.. sbbnya baju tu sedang elok jer kat badan aku ni..

(pic dr tepi.. saje bg hitam putih.. nak tau wrna sebenar kenalah tunggu ye.. hehehehe)

Time keluar dr fitting room, cik adiey dh tersenyum.. but tailor tu kata kena kecikkan ckit baju tu.. maknanya...????

Maknanya aku ni mcm dh mengecil ckit la.. or dia saje jahit baju tu besar eh?? kalau dia saje jahit besar, maknanya aku yg perasan bdn aku ni makin mengecil.. hahahahaha..

So, bg tailor tu kecikkan baju tu jap.. dlm 5 minit jer..

So kesimpulannya, kitaorg puas hati dgn baju nikah aku tu.. x kisah la pada org lain baju tu x cntk or design baju tu biasa2 jer, but yg penting aku puas hati..


(tgh tunggu tailor tu kecikkan baju nikah.. nmpk x buku pink tu?? ke hulu ke hilir bawak buku tu.. tu lah buku utk perancangan mjlis perkahwinan kitaorg.. segala resit, quotation, belanjawan ada dlm buku tu..)

Next, gie ambik baju nikah cik adiey.. sampai2 pun nmpk baju dh disiap tergantung kat patung..

Time ni cik adiey lak yg over excited.. (padahal baju melayu je kan?? bukan semua baju melayu design sama je ker?? hahahahaha.. xpelah, bg chance la kat dia..)

Then trs fitting.. Alhamdulillah, cik adiey puas hati dgn baju tu..


(see.. kan aku dh kata, baju melayu semua sama jer... xyah nak risau design baju tu menjadi ke x.. huhuhu.. wrna saje bg hitam putih.. wrna sebenar?? try tekalah.. hehehe)



So misi lps ni nak cari tudung nikah.. veil dh ada, dpt free time beli kain utk baju nikah tu.. then nak cari sampin utk cik adiey..

Sebenarnya risau gak nak cari tudung nikah ni.. sbb ada pengalaman x bape best time cari tudung time tunang dulu.. so tgh berfikir2 kat mana nak bei tudung & tudung jenis mcmne nak dibeli.. hope ada yg berkenan di hati aku nnti!!

4 comments:

  1. oh, at least u have baju nikah done T_T
    xnk try custom made tudung ke?

    ReplyDelete
  2. mcm cantekk jekk bj nikah tu..lace lg...yunk..wat laa tdg nikah cm N tuh..low cost...ke nk N wat kn..??lalalalla

    ReplyDelete
  3. queen4aday, done but still risau la dear.. custom made dh x sempat nak tempah kot.. hehehe

    ReplyDelete
  4. N, muka zana bulat sgt.. sesuai ke nak pakai tudung mcm N..

    N dh beloh ambik tempahan sbb tudung nikah N mmg cntik sgt!!

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..