Friday, February 17, 2012

Isu Panas!


Dari semalam "orang" tu sajer nak buatkan hati aku marah..




Semalam beria2 marah sebab majlis yang patutnya buat hari ni tangguh ke hari Isnin.. alasannya dia dah tempah makanan mahal untuk jamuan! bila last minute tunda, so dia bengang.. katanya dah tempah, orang tu dah start nak masak la..

Hello, bukan aku yang tunda la! dah big boss kata tunda, so aku emel la kat semua bagitau majlis tunda.. ko ingat aku suka2 hati nak emel ke? ko ingat aku ada kuasa besar sangat ke nak tunda2 majlis ni???

Kalau pasal ko tempah makanan yang mahal, staff & kakitangan kat sini x paksa pun ko bawak makanan tu tau!! dah kata konsep pot luck, siapa2 yang nak bawak makanan, boleh bawak.. tiada paksaan langsung.. 

Dalam emel yang aku hantar tu dah bagitau, kalau nak bawak makanan, bagitau aku supaya senang aku nak uruskan.. tapi ko x bagitau aku kan.. terus ko bagitau orang lain, pulak tu orang lain tu adalah orang yang diraikan & orang tu x tau pasal majlis ni.. memang semua emel tentang majlis ni aku x hantar ke orang yang diraikan tu.. kononnya surprise la kan.. tapi ko dah bagitau orang tu.. x pasal2 orang tu tau.. x ke namanya ko tu "terlebih bijak"?? 

Bila majlis tunda, ko ungkit2 pasal makanan yang ko tempah tu mahal.. asyik2 sebut pasal mahal.. dah macam x ikhlas la pulak ko nak bawak makanan tu kan??? 

Tak puas hati dengan kes aku emel tu, ko sajer la pulak nak bagi aku buat keje ko kan?? eh, ko ingat aku ni PA ko eh?? tapi memandangkan aku pernah keluarkan surat berkaitan kerja tu, aku leh terima lagi la.. tapi bila ko mula nak suruh aku keluarkan terus surat tu lepas pihak ke 3 call ko, x kiralah masa tu pukul berapa, itu dah MELAMPAU namanya!!!!

Kalau orang tu call ko semalam lagi beberapa minit sebelum pukul 4.30petang, then suami aku dah tunggu aku kat lobi nak ambik aku balik, apa kejadahnya aku nak tunggu untuk siapkan keje ko kan?? kalau orang tu call lepas aku dah sampai rumah, ko nak suruh aku balik office balik ke?? 

Nasib semalam orang tu xde call.. dah pagi ni aku kena standy untuk keluarkan keje ko pulak.. tapi kalau petang orang tu call? aku ada meeting petang ni so pandai2 ko la kan..

Aku ni bukanlah nak berkira sangat pasal buat keje orang, tapi cara nak mintak tolong tu biarlah betul cikit.. kalau kena caranya, orang nak tolong pun x sakit hati tau.. lepas tu kalau pasal makanan nak bagi orang makan pun ko nak mengungkit, renung2kan lah.. jangan sampai niat nak bagi orang rasa tu jadi x ikhlas la pulak sebab nak menunjuk makanan yg ko tempah tu mahal!

Nota Cinta: Tak pasal2 aku buat entry marah di hari Jumaat ni.. kesian blog aku ni.. dah tercatit pulak cerita tentang marah2.. mencikkkkkkk ah!

Photobucket

11 comments:

  1. sabaq cayang ituew la dugaan kerja ngan manusia ni...mcm2 karenah kena layan....

    ReplyDelete
  2. betul2
    pasal keja kita memang x berkira tapi budi bahasa penting

    ReplyDelete
  3. sabar jelah..orang mcm ginikan...sakit hatikan...

    ReplyDelete
  4. Cool zana... istighfar bebanyak. Inilah resam hidup bermasyarakat macam-macam akan kita temui tak kita di kawasan perumahan mahu pun di tempat kerja...

    ReplyDelete
  5. sabar ye zana. bekerja dgn ramai org bermakna pelbagai peel kite jumpa. sabar yer..

    ReplyDelete
  6. Alaaa....akak pun da order makanan mahal ni.. tak jadi plak.. tp takat pizza je la. sorang satu pan. Heheheheh..

    Cool down babeh...pikirkan esuk cuti. bes bes :D

    ReplyDelete
  7. sabar ye dear.. semua tu dugaan kan.. ^__^

    ReplyDelete
  8. alalala... tak pernah lg baca entri aniza marah n bengang kat org... selalunya entri manje2 jer gtuw...

    ReplyDelete
  9. org mcm ni pun ada ka...aiyarkkk

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..