Thursday, October 16, 2014

Zaman Kanak-Kanak Saya!

Aku tak berapa banyak gambar masa kecik.. masa tu susah so tak banyak gambar masa baby.. start tadika kot baru mula ada koleksi gambar.. nanti aku balik balik ambik gambar tu letak kat blog yer.. persamaan daripada zaman kanak-kanak sampai sekarang adalah pipi aku.. memang daripada kecik bulat.. hahaha..


Masa aku kecik, kakak2 semua sekolah so aku ikut mak abah pergi kebun koko.. masa tu mak abah keje kat kebun petik buah koko.. duduk bawah pokok koko main anak patung, bila ngantuk tidooooo.. tu jer lah keje aku.. tengah syok2 tido boleh pulak buah koko tu jatuh atas badan aku.. sakit ok!!!! dah la aku kecik lagi, of course terasa sakitnya kan.. bengang dengan pokok koko, tapi aku still suka makan buah koko.. sekarang dah tak ada kot kan pokok koko.. ke ada??? 

Lagi 1 kenangan yang sampai sekarang tak boleh lupa pasal udang! aku dulu hantu udang ok!!! ko janganlah bagi aku makan udang, memang sekejap jer licin! last day puasa masa darjah 1, buka puasa kat rumah atok kat kampung.. pakcik aku mancing udang galah besar2 kat sungai muar.. memang nikmat giler aku belasah makan semua udang2 tu.. kedekut lak tu makan laju2 supaya dapat makan banyak daripada orang lain..

Sekali..............

Setengah jam lepas berbuka puasa, muntah segala yang aku makan time buka puasa tu.. bau udang tu gilerrrrr kuat time aku muntah tu.. sampai sakit2 la sebab penat asyik ke toilet since rasa loya jer.. sampai pagi raya tak sedap badan.. esoknya try makan udang, muntah jugak....... try lagi sekali, baru masuk mulut dah loya tekak ni.. 

Sampailah sekarang........ dah tak boleh terima udang masuk dalam mulut.. hukhukhuk.. tu lah anak2, pengajarannya, janganlah tamak... orang tamak selalu rugi... kan aku dah rugi sampai sekarang tak dapat merasai nikmat kesedapan udang tu.. hahahha... 

Sampai aku kahwin siap pesan dengan mak jangan letak udang atas meja makan pengantin.. nanti bau udang kuat pengsan lak pengantin kat meja makan tu.. hahahha... dah jadi kenangan "ngeri" pengantin baru.. :P

Zaman kanak-kanak memang best kan?

Salam sayang untuk semua :)

~ Zana Adieyza ~

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CABARAN 30 HARI BLOGGING


Day 1 - Siapa Saya
Day 2 - Resepi 
Day 3 - Tempat Makan Best 
Day 4 - Tips Kemas Rumah
Day 5 - Apa dalam bag saya
Day 6 - My Love
Day 7 - Apa Yang Saya Baca
Day 8 - Fashion Saya
Day 9 - Selfie
Day 10 - Vision Board
Day 11 - 5 Lagu Cinta Kegemaran
Day 12 - Tips Kecantikan
Day 13 - Petua Orang Lama
Day 14 - Favourite Colour
Day 15 - Blog I Love
Day 16 - Obsession
Day 17 - Travel
Day 18 - My Gadget
Day 19 - Kenangan Zaman Kanak-Kanak

Photobucket

3 comments:

  1. udang sedap kak, lagi2 sambal udang perghhhh

    ReplyDelete
  2. teringat dulu kecik2 arwah ayah suka bawak g ladang sawit, sampai lagi sikit duri2 pelepah sawit tu nak kena mata sebab syiok sangat lari2 sampai tergolek dok.

    lagi 1, dia suka bawak p kebun kopi. punya lah petik kopi 2-3 baldi dengan nyamuk bagai dapat RM

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..